Myjeauto.pl w m motorsporcie

Od sezonu 2022 regularnie startujemy w pucharze VTEC Cup Poland

VTEC Cup jest serią wyścigów samochodowych organizowanych przez Mateusza Jarząbka na torach wyścigowych w całej polsce. Skrót „VTEC” odnosi się do technologii zaworów w silnikach Hondy, która jest znana jako Variable Valve Timing and Lift Electronic Control. Ta technologia pozwala na płynne i dynamiczne przyspieszanie, dzięki zmiennej synchronizacji i wysokości podnoszenia zaworów.

W zawodach VTEC Cup uczestniczą głównie samochody Honda z silnikami wyposażonymi w technologię VTEC. To seria, która daje możliwość amatorskim oraz profesjonalnym kierowcom ścigania się na torze w kontrolowanych warunkach. Zawody odbywają się w formule Time Attack.

Time attack to dyscyplina motorsportu, w której kierowcy rywalizują ze sobą, starając się ustanowić jak najlepszy czas okrążenia na torze. Głównym celem jest pokonanie toru w jak najkrótszym czasie.

W przeciwieństwie do tradycyjnych wyścigów, gdzie kierowcy rywalizują ze sobą bezpośrednio, w time attack każdy kierowca ma określoną ilość czasu (np. 15 minut) na ustanowienie jak najlepszego czasu okrążenia. W tym czasie starają się osiągnąć jak najszybsze czasy, eliminując potrzebę walki z innymi kierowcami na torze. Wyniki są oceniane na podstawie czasów okrążeń, a zwycięzcą jest ten, który uzyskał najlepszy czas.

Od początku startujemy w klasie D-PRO, są to auta z silnikami z serii D z szerokim zakresem modyfikacji w napędzie oraz karoserii auta.

Specyfikacja auta na sezon 2023:
  • Silnik d16y8
  • Kolektor wydechowy 421
  • Przepustnica z h22 | kolektor rozwiercony
  • Cały wydech od kolektora 2,25, tłumik środkowy oraz końcowy
  • Auto strojone 148KM/171NM by Furious
  • Poduszki silnika z poliuretanu
  • Skrzynia – biegi 3 i 4 crx, szpera MFactory , przełożenie Custom 5.10 na prostych zębach by MSS Garage
  • Zawieszenie Yellow Speed 24/16
  • wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu wymienione na żółte poliuretany Strongflex
  • Cały układ hamulcowy zbudowany od nowa (przewody miedziane i elastyczne nowe, fabrycznie nowe zaciski na przód itp, większa pompa i serwo, brak abs ) korektor siły hamowania itp.
  • Klatka skręcana wspawana w nadwozie
  • Z auta usunięto wszystko co możliwe, włącznie z każdym kabelkiem i śrubkami. Waga na sezon 2023 na intrach 13 – 745-750 kg w zależności od osłon
  • Maska Carbon
  • Drzwi, błotniki, zderzak przód laminat
  • Usunięty przedni pas, zbudowany stelaż z aluminium
  • Szyby poliwęglan oprócz przodu
  • Pasy 5 punktów
Sponsorzy
Budowa i serwis auta
Grupa pościgowa
Sezon 2023
Rundy:

Sezon 2023 był dla nas bardzo aktywny, auto w zimę przeszło szereg modyfikacji i postanowienie było jedno – jeździć ile się da!

Udało się pojechać następujące wydarzenia:

  • 18.03.2023 Tor Silesia – VTEC CUP
  • 6.05.2023 Tor Łódź – VTEC CUP
  • 4.062023 Tor Ułęż – DRIVEART
  • 24.06.2023 Tor Modlin – VTEC CUP
  • 22.07.2023 Tor Poznań – RACE CUP
  • 19.08.2023 Tor Łódź – VTEC CUP
  • 3.09.2023 Tor Poznań – VTEC CUP
  • 28.10.2023 Autodrom Jastrząb – VTEC CUP

Auto zrobiło ponad 1000km w warunkach torowych a jedyna awaria to kabel sterujący który spadł z rozrusznika.
Udało się wywalczyć puchary na moich ulubionych torach czyli Łódź oraz Poznań.

Sezon 2022
Rundy:

Sezon 2022 to głównie walka z samym sobą i oswajanie się z jazdą na torach wyścigowych, rok 2022 to również czas gdzie co rundę auto dostawało nowe modyfikacje.

Pojechaliśmy następujące wydarzenia:

  • 19.03.2022 Silesia Ring VTEC CUP
  • 30.04.2022 Tor Modlin VTEC CUP
  • 7.08.2022 Tor Poznań VTEC CUP

Plus kilka rund z pomiarem czasu na naszym lokalnym, Białostockim torze.