Myjeauto.pl w m motorsporcie
Od sezonu 2022 regularnie startujemy w pucharze VTEC Cup Poland
VTEC Cup jest serią wyścigów samochodowych organizowanych przez Mateusza Jarząbka na torach wyścigowych w całej polsce. Skrót „VTEC” odnosi się do technologii zaworów w silnikach Hondy, która jest znana jako Variable Valve Timing and Lift Electronic Control. Ta technologia pozwala na płynne i dynamiczne przyspieszanie, dzięki zmiennej synchronizacji i wysokości podnoszenia zaworów.
W zawodach VTEC Cup uczestniczą głównie samochody Honda z silnikami wyposażonymi w technologię VTEC. To seria, która daje możliwość amatorskim oraz profesjonalnym kierowcom ścigania się na torze w kontrolowanych warunkach. Zawody odbywają się w formule Time Attack.
Time attack to dyscyplina motorsportu, w której kierowcy rywalizują ze sobą, starając się ustanowić jak najlepszy czas okrążenia na torze. Głównym celem jest pokonanie toru w jak najkrótszym czasie.
W przeciwieństwie do tradycyjnych wyścigów, gdzie kierowcy rywalizują ze sobą bezpośrednio, w time attack każdy kierowca ma określoną ilość czasu (np. 15 minut) na ustanowienie jak najlepszego czasu okrążenia. W tym czasie starają się osiągnąć jak najszybsze czasy, eliminując potrzebę walki z innymi kierowcami na torze. Wyniki są oceniane na podstawie czasów okrążeń, a zwycięzcą jest ten, który uzyskał najlepszy czas.
Od początku startujemy w klasie D-PRO, są to auta z silnikami z serii D z szerokim zakresem modyfikacji w napędzie oraz karoserii auta.
Specyfikacja auta na sezon 2023:
- Silnik d16y8
- Kolektor wydechowy 421
- Przepustnica z h22 | kolektor rozwiercony
- Cały wydech od kolektora 2,25, tłumik środkowy oraz końcowy
- Auto strojone 148KM/171NM by Furious
- Poduszki silnika z poliuretanu
- Skrzynia – biegi 3 i 4 crx, szpera MFactory , przełożenie Custom 5.10 na prostych zębach by MSS Garage
- Zawieszenie Yellow Speed 24/16
- wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu wymienione na żółte poliuretany Strongflex
- Cały układ hamulcowy zbudowany od nowa (przewody miedziane i elastyczne nowe, fabrycznie nowe zaciski na przód itp, większa pompa i serwo, brak abs ) korektor siły hamowania itp.
- Klatka skręcana wspawana w nadwozie
- Z auta usunięto wszystko co możliwe, włącznie z każdym kabelkiem i śrubkami. Waga na sezon 2023 na intrach 13 – 745-750 kg w zależności od osłon
- Maska Carbon
- Drzwi, błotniki, zderzak przód laminat
- Usunięty przedni pas, zbudowany stelaż z aluminium
- Szyby poliwęglan oprócz przodu
- Pasy 5 punktów
Sponsorzy
Budowa i serwis auta
Grupa pościgowa
Sezon 2023
Rundy:
Sezon 2023 był dla nas bardzo aktywny, auto w zimę przeszło szereg modyfikacji i postanowienie było jedno – jeździć ile się da!
Udało się pojechać następujące wydarzenia:
- 18.03.2023 Tor Silesia – VTEC CUP
- 6.05.2023 Tor Łódź – VTEC CUP
- 4.062023 Tor Ułęż – DRIVEART
- 24.06.2023 Tor Modlin – VTEC CUP
- 22.07.2023 Tor Poznań – RACE CUP
- 19.08.2023 Tor Łódź – VTEC CUP
- 3.09.2023 Tor Poznań – VTEC CUP
- 28.10.2023 Autodrom Jastrząb – VTEC CUP
Auto zrobiło ponad 1000km w warunkach torowych a jedyna awaria to kabel sterujący który spadł z rozrusznika.
Udało się wywalczyć puchary na moich ulubionych torach czyli Łódź oraz Poznań.
Sezon 2022
Rundy:
Sezon 2022 to głównie walka z samym sobą i oswajanie się z jazdą na torach wyścigowych, rok 2022 to również czas gdzie co rundę auto dostawało nowe modyfikacje.
Pojechaliśmy następujące wydarzenia:
- 19.03.2022 Silesia Ring VTEC CUP
- 30.04.2022 Tor Modlin VTEC CUP
- 7.08.2022 Tor Poznań VTEC CUP
Plus kilka rund z pomiarem czasu na naszym lokalnym, Białostockim torze.